כ"ח אדר התשע"ח

דברי הרב טווערסקי על הקמת PA

אתמול זכינו להשתתפותו של הרב ד"ר אברהם טווערסקי, שלמרות גילו ולמרות שהוא כבר לא משתתף באירועים פומביים, הגיע במיוחד כדי לשאת דברים קצרים בפני חברי שמור עיניך. הרב טווערסקי עוסק בתחום ההתמכרויות זה כשבעים שנה, עמד בראש מחלקה לגמילה מהתמכרויות לסמים ואלכוהול בבית חולים בפיטסבורג, וכתב למעלה ממאה(!) ספרים, רבים מהם בתחום ההתמכרויות.

הרב טווערסקי הקריא מכתב שקיבל לפני 15 שנים מאברך בן תורה, ששפך את נפשו על כך שהוא מכור לפורנו ולא מצליח להפסיק. הוא התחנן לרב טווערסקי שימצא לו פיתרון, וסיים כי מילים אלו הם המילים האחרונות של נשמה טובעת...

לאחר מכן אמר הרב טווערסקי:

לפני 15 שנים, לא היה לי לאן לשלוח אותו ואנשים שכמותו. פסיכולוגים ופסיכיאטרים הם בעלי הצלחה מוגבלת מאוד כאשר מדובר על החלמה מהתמכרות. אבל מאז שהוקם שמור עיניך, שלחתי הרבה מאוד אנשים לכאן.

כעת שמחתי לשמוע שמוקמת חברותא חדשה (בנוסף ל"סקסוהוליסטים אנונימיים") שתיקרא "מכורים לפורנו אנונימיים". זה יכול להישמע לכם מוזר, אבל אני חושב שכעת מותר לנו לברך: "ברוך שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".

בשנת 1935, שני אלכוהוליסטים הקימו את "אלכוהוליסטים אנונימיים", וכיום יש מליוני אנשים בכל העולם שהחלימו בקבוצות של 12 הצעדים. אני מאמין שעוד בזמננו, אנחנו עומדים לראות את ההתפשטות של "מכורים לפורנו אנונימיים", שיביא רבים רבים שלא הצליחו למצוא פיתרון לבעיה שלהם עד היום. אני מאמין שנראה מליוני אנשים שיצטרפו לתכנית החדשה של "מכורים לפורנו אנונימיים".

שיהיה לכם בהצלחה.