י"ט שבט התשע"ח

אלוקים לא עובד אצלי

אז מה השתנה ביחס שלי לאלוקים מאז שהגעתי לתכנית? טוב, את השאלה הזאת אפשר לשאול גם הפוך: מה לא השתנה ביחס שלי לאלוקים מאז שהגעתי לתכנית? כי אלוקים שהכרתי מאז גן הילדים והמשיך ללוות אותי כל השנים, הוא לא אותו "אלוקים כפי שאני מבין אותו" היום אחרי תקופה של נקיות, מפוכחות מינית ועבודה על 12 הצעדים.

ובכל זאת, אם אני מחפש את הנקודה הכי בסיסית שהשתנתה ביחס שלי אל אלוקים, אפשר לשים את האצבע על כך די בקלות. בהבנה הישנה שלי, אלוקים "עבד אצלי" והוא היה כמעט חייב לעשות את מה שאני מבקש ממנו, מה שגרר כמובן תסכולים רציניים כאשר הוא לא מילא את מבוקשי. ואילו בהבנה החדשה שלי, אלוקים לא עובד אצלי, אבל ביחד עם זה הוא רוצה עבורי את הטוב ביותר והוא כמובן יודע הרבה יותר טוב ממני מה טוב עבורי.

אלוקים הישן שלי היה "מספר חירום" אליו אני מתקשר כאשר אני בצרה (קרוב חולה, פגישה קריטית עם הבוס וכן הלאה) ואז אני מנדנד בממתינה עד שעונים לי, וכמובן אם אין תגובה או שהקו תפוס - אני מתבאס כי הדברים לא עובדים כפי שאני רוצה. לעומת זאת כאשר הכל בסדר והימים עוברים בטוב, אני די נוטה לשכוח את מי שנותן לי את כל הדברים הטובים ביחד ולכל היותר ממלמל משהו בלתי מחייב על "תודה לא-ל", וממשיך בשיגרה.

ואז הגעתי להחלמה ולימדו אותי שאלוקים זה לא מספר חירום והוא גם לא עובד אצלי, אלא עושה את הדברים כפי שהוא רוצה ובקצב שלו, אבל הוא יודע טוב ממני מה טוב עבורי, ומוטב שאשאיר לו את ניהול החיים שלי, כי בכל מקרה הוא עושה את זה ובכל מקרה הוא עושה את זה הרבה הרבה יותר טוב ממני, כך שאם היינו מתחלפים בתפקידים, מי שהיה מפסיד מכך הוא רק אני.

נכון, לא תמיד קל לי לראות את הדברים בצורה הזאת, ויש הרבה פעמים שאני די משוכנע שהפעם - ורק הפעם - אלוקים שכח אותי, או שהפעם - ורק הפעם - הוא לא מבין מה באמת טוב לי, אבל אם יש לי רגע של כנות עם עצמי אני מבין שזה שטות גמורה ועדיף שאתרכז בחלק שלי, ואשאיר לו את החלק שלו. סידור העבודה בינינו הוא פשוט מאוד: אני עובד אצלו והוא המנהל, ולכן אני צריך לקחת אחריות על ההשתדלות, אבל את הניהול של התוצאה אני משאיר לו.

זה נכון קודם כל בנוגע להתמכרות. הרבה שנים הייתי בטוח שהדבר הכי גרוע שיכול לקרות לאדם כמוני זה להיות מכור למין, אבל היום אני יודע שזה הדבר הכי טוב שהיה לי בחיים (וזה לא סתירה לכאב העצום שעברתי וגם לא לקשיים שישנם ויהיו תמיד). וזה נכון גם בנוגע לכל מיני דברים שאני מנסה לשלוט בהם כי נראה לי שאלוקים לא עובד מספיק טוב או לא עובד מספיק מהר, וגם שם אני צריך לזכור שהוא לא עובד אצלי, ושאם אני רוצה חיים שפויים - עדיף לי לתת לו לעשות את העבודה שלו בלי נדנודים והפרעות מצידי, כי אלוקים יודע את העבודה שלו מצוין ואני יכול לסמוך עליו.