ח' אייר התשע"ח

מהי אינטימיות בריאה?

לא פעם אנחנו מוצאים את עצמו מבולבלים ושואלים מה בעצם ההבדל בין לצפות בפורנו לבין קיום יחסים עם האישה? אם צפיה בפורנו ואוננות זה נפילה, למה לקיים יחסים מלאים זה בסדר? אנחנו מרגישים באופן אינטואיטיבי שיש הבדל גדול, אבל קשה לנו לשים את האצבע עליו. לפעמים אנחנו אפילו שואלים את עצמנו למה בכלל אנחנו רוצים להפסיק לצפות בפורנו? יש בתוכנו משהו שגורם לנו לרצות להפסיק ואנחנו מרגישים רע כשאנחנו לא מצליחים, אבל מצד שני העולם מסביבנו משדר לנו כל הזמן מסרים לפיהם לצפות בפורנו זה טבעי לגמרי. אז מה באמת ההבדל?

נחשוב על אדם שיש בפניו שתי אפשרויות להשביע את רעבונו: לאכול כריך עם גבינה וירקות ולשתות כוס מים או לאכול שקית של צ'יפס וחבילת שוקולד ולשתות כוס קולה. מה ההבדל בין שתי האפשרויות? לכאורה בשתיהן מדובר על אוכל, שתיהן גם ישביעו את הרעב, והארוחה של ג'אנק פוד נראית אפילו הרבה יותר מפתה וקורצת, אבל למרות זאת כל בר דעת מבין שלא מספיק שהארוחה תהיה "אוכל" כי יש משמעות גם לסוג האוכל, האם זה אוכל בריא ומזין או אוכל שהוא בלי ערך תזונתי כמעט, והוא מלא בסוכר ושומנים. נכון, שניהם שייכים לאותה קטגוריה כללית של אוכל, אבל ארוחה בריאה נבדלת מארוחה של ג'אנק פוד כמעט בכל ממד אפשרי. זה עולם אחר לגמרי. מה קורה כשאנחנו אוכלים ארוחה בריאה? בדרך כלל אנחנו מרגישים טוב והגוף שלנו מגיב למזון כפי שגוף צריך להגיב לאוכל מזין, הוא מפרק אותו ומשתמש בו לאנרגיה. ומה קורה כשאנחנו אוכלים ג'אנק פוד? בדרך כלל אנחנו מרגישים רע והגוף שלנו מגיב למזון כאילו נכנס אליו משהו זר עד כדי כך שחלק מזה אפילו לא מתעכל כראוי.

זה בדיוק ההבדל בין פורנו לבין קיום יחסים בריאים. פורנו זה מין כמו שג'אנק פוד זה אוכל. כן, טכנית שניהם עונים להגדרה, אבל כאן נגמר הקשר. פורנו זאת מיניות סינטטית, מזויפת, שגורמת לנו להרגשה של ריקנות וניתוק, לעומת קיום יחסי מין עם האישה במערכת נישואין שאז המין גורם לנו חיבור והרגשה של קרבה. נכון, פורנו נראה מדהים ומושך, בדיוק כפי שחבילת שוקולד או גלידה נראים מגרה ומושך, וזה טבעי כי תעשיית המזון משקיעה המון בדיוק במטרה הזאת, ליצור אוכל שנראה כל כך מגרה עד שלא נוכל לעמוד בפיתוי, ותעשיית הפורנו עושה את זה פי אלף יותר טוב, והיא מייצרת עולם שלם שנראה כל כך נוצץ ומגרה עד שאנחנו פשוט לא מצליחים לזהות את הזיוף. אבל בפנים, עמוק בתוכנו, אנחנו מרגישים את ההבדל הזה, וגם אם אנחנו לא תמיד רואים אותו בבירור, מגיע הרגע שאחרי ובו הדברים מתבהרים בין רגע.

אז כן, משיכה למין זה טבעי לגמרי, אבל זה לא אומר שהדרך לספק את המשיכה הזאת היא באמצעות פורנו, בדיוק כפי שהמשיכה לאוכל היא טבעית לגמרי אבל זה לא אומר שהדרך לספק את המשיכה הזאת היא באמצעות קרמבו… לכן, כאשר אנחנו אומרים לעצמנו "כולם נמשכים למין", זה בהחלט נכון, אבל המקום שאליו זה אמור להוביל אותנו הוא לא אל הפורנו אלא להשקיע במיניות בריאה.

ובתוך זה מקופל גם מסר אחר, חשוב לא פחות. המטרה שלנו היא לא להתנזר ממין, ממש לא. כפי שהאדם שאכל כל הזמן ג'אנק פוד לא רוצה להתחיל לצום ולא רוצה לסבול מאנורקסיה אלא לאכול בריא, כך גם אנחנו לא מחפשים להפסיק לקיים יחסים, אלא לקיים יחסים בצורה בריאה. אנחנו יודעים שקיום יחסים זה אחת ההנאות החשובות בחיים, וכשזה נעשה בצורה בריאה זה מרגיש נכון, זה עוזר לנו להתחבר וזה דבק שמחזיק חיי נישואין בין בעל ואישה. אנחנו ממש לא רוצים להפסיק לקיים יחסים, אין לנו שום דבר נגד מין, נהפוך הוא - אנחנו בעד קיום יחסים ובעד מין, אבל מין בריא ומספק, ולא מיניות מזוייפת של ניתוק ובריחה.