מכתב מאבא אוהב

בן יקר,

אני רואה אותך שם למטה, ואני שמח לראות שאתה משתמש כל כך טוב עם המתנות שנתתי לך. אני רואה אותך מתמודד עם קשיים, מנסה לשחרר, עומד מול אתגרים ועושה את מה שאתה יכול כדי להמשיך להתקדם בחיים שפויים יותר. אני רואה אותך ונהנה, אחרי כל השנים האלו שראיתי וכאבתי.

אתה יודע, ראיתי אותך נאבק מול הגלים הסוערים של החיים, מנסה להשאיר את הראש מעל המים, חותר כל הזמן קדימה, אבל ממשיך לטבוע פעם אחר פעם. מלמעלה היה ברור שאתה חותר בכל כך הרבה עוצמה, אבל אתה פשוט לא יודע היכן החוף. וזה כאב לי.

כאב לי מכך שכואב לך, אבל היה משהו שכאב לי אפילו יותר. כאב לי כשחשבת שאני לא קיים, כאב לי כשחשבת ששכחתי אותך, ובעיקר כאב לי כאשר חשבת שאני סתם מתעלל בך. ראיתי אותך נאבק בכוחות חזקים ממך שהכריעו אותך פעם אחר פעם, והבנתי היטב את התסכול שלך מכך שאתה עומד בנסיון שאינך יכול לעמוד בו. ואתה זעקת אליי, טענת שאם אני נמצא - אני חייב לעזור לך, שלא ייתכן שאני נמצא ויודע מה קורה איתך ובכל זאת נותן לך להמשיך להיאבק לבד מול הגלים הסוערים.

אבל עבורך הייתי חייב לשתוק. לכאוב ולא לעשות דבר. לראות אותך שוב נסחף ונעלם מתחת גל ענק ואימתני, ורק להזיל דמעה. האמן לי שהדבר שרציתי ביותר באותו רגע היה להושיט לך יד איתנה ולהוציא אותך מהמערבולות האלו, אבל לטובתך העדפתי להימנע מכך.

אתה יודע שבראתי אותך עם רצון להעמיק ולהגיע אל שורש הדברים. ישנם אנשים שבראתי אחרת, אל תשאל למה ומדוע, זה לא התפקיד שלך. עבורך רציתי את הטוב ביותר, אבל כדי להגיע למעלה, חייבים לרדת למטה. למה? ככה. בעולם שבראתי, כל עליה מתחילה בירידה, וככל שהירידה גדולה יותר - כך העליה גדולה יותר. רציתי שתגיע למעלה אז היית חייב להיות למטה. רציתי שיהיה לך טוב, אז היית חייב להרגיש רע.

לא ידעת מה אתה מחפש, וזה כאב לך ובודאי שכאב גם לי, אבל זה היה רק כדי שתעריך את הקירבה אליי. לא טעמת טעם שלווה, אבל זה היה רק כדי שתוכל להעריך באמת את היוקר של שלווה. לא ידעת מהי אהבה, אבל זה היה רק כדי שדע להעריך אהבה אמיתית. היית בגהינום כדי שתוכל להעריך גן עדן, היית בכלא כדי שתוכל להעריך חופש ושחרור. טעמת המון מר, כדי שתוכל להעריך מתוק.

נכון, יש רגעים שבהם אתה בטח אומר שהיית מעדיף לוותר על הכאב ועל המתנות, וכל מה שאתה מבקש זה לחיות את החיים בשקט. אני מבין אותך, אבל התכנית שלי עבורך היא אחרת. אני לא רוצה שתחיה "ליד החיים", אלא שתחיה את החיים באמת. האמן לי שאם היתה דרך בעולם שבראתי לכך שתוכל להגיע למעלה בלי להיות למטה - הייתי עושה זאת עבורך, אבל אין כזאת אפשרות. תזכור את זה כאשר אתה מתמודד עם קשיים. אני לידך תמיד, והקושי הוא מתנה עבורך, לא פחות מאשר הרגעים הקלים.

באהבה, הכח העליון שלך. אבא.