צעד 12 בפעולה: מתנה נפלאה בחינם

בקבוצת ווצאפ של שמור עיניך מישהו שיתף שאישתו שוב תפסה אותו ושהוא שוב שיקר לה, רק שהפעם היא החליטה שהיא רוצה להתגרש, סופית.

קמתי בבוקר (לחגיגות ה-90 יום שלי, באסירות תודה) וראיתי את ההודעה שלו. החלטתי לחתור למגע ושלחתי לו הודעה אם הוא מעוניין לדבר. הוא ענה שכן, והתקשרתי אליו. הוא סיפר לי שהוא נשוי כך וכך שנים, יש לו כך וכך ילדים ושאחרי מה שאישתו אמרה לו הוא פשוט הרוס, החיים שלו עומדים להתנפץ לו בפנים. הוא סיפר לי שהוא כבר שנה מכיר את שמור עיניך אבל הוא חשב שהוא יוכל לבד. עכשיו הוא מבין שהוא פשוט לא יכול לבד והוא חייב עזרה.

סיפרתי לו את הסיפור שלי, שהזוגיות עם אישתי הלכה והדרדרה עד כדי כך שאישתי היתה אומרת בכל ליל טבילה שלא מתחשק לה ללכת. אמרתי לו שברור לי שזה היה רק שאלה של זמן עד שהייתי מגיע גם אני למצב שלו. סיפרתי לו איך הגעתי לתוכנית כשסוף סוף תפסתי שהשימושים שלי ככל הנראה קשורים להדרדרות, בצורה כזו או אחרת, והחלטתי לעשות הכל כדי לצאת מזה ומאז אני נקי.

הצעתי לו להצטרף לקבוצות הטלפניות של שמור עיניך כי זה מה שעזר לי בהתחלה, אבל הוא אמר שהוא מרגיש שזה לא יספיק ושהוא חייב ללכת לקבוצות חיות. הסברתי לו על הארגון הבינלאומי של SA והשגתי עבורו מספר של חבר ותיק באזור המגורים שלו. אחרי מספר שעות מותחות הוא שלח לי הודעה: "דיברתי איתו ואני אגיע (לקבוצה) היום. דיברתי כל הבוקר עם אשתי ומקווה שאצליח לעלות על דרך חדשה ושונה. תודה על העזרה והדאגה". במשתמע, באסירות תודה, אישתו הסיכמה לתת לו צ׳אנס אחרון.

למחרת החלטתי לעשות טלפון נוסף ולשאול אותו איך היה. הוא סיפר לי שהחוויה היתה חדשה ומורכבת. עם זאת, הוא החליט להתחיל לבצע שלוש טלפונים לחברים כל יום, להמשיך ללכת לקבוצות ולקחת ספונסר. היתה ניכרת הנחישות שלו לעשות הכל למען ההחלמה וכדי לא לחזור ל"שם". בסוף השיחה הוא אמר לי משפט שמאוד ריגש אותי, "אתמול לא הספקתי לומר לך, אבל אני רוצה להודות לך שהיית קרן אור בשבילי ברגע הכי חשוך בחיי".

יש לנו כלי מדהים, מציל חיים, שקיבלנו בחינם ויש לנו את היכולת גם להעביר אותו הלאה בחינם. אין צורך להטיף מוסר או לתת עצות. לעיתים כל מה שאנו צריכים לעשות זה לספר את הסיפור שלנו ומה עבד לנו, ואין לנו מושג כמה כוח ותקווה זה יכול להביא למישהו אחר. אני אסיר תודה על ההזדמנות הנדירה שניתנה לי להעביר את הבשורה לסקסוהוליסט נוסף. אני מאחל לחבר החדש, שמאז אנחנו בקשר יומיומי, שיעלה על דרך ויחווה את התפנית החיובית בחיים לה הוא כל כך זקוק.