חוות הדעת של הרופא: הרב ד"ר אברהם טברסקי

הרב ד"ר אברהם טברסקי, נחשב כיום לאדם בעל הנסיון הרב ביותר בטיפול בהתמכרויות בכלל והתמכרות לצפיה בפורנו ולשימושים אחרים בתאווה בפרט. לרב טבערסקי ניסיון של למעלה מארבעים שנה של טיפול במכורים, בין היתר בתור מייסד ומנהל מרכז "גייטוויי" לשיקום מסמים בפיטסבורג וכן בתפקידו כרופא בכיר במחלקה הפסיכיאטרית של בית החולים סט. פרנסיס בעיר. הרב טברסקי הקים גם את ההוסטל "שער התקווה" לשיקום אסירים בישראל ובמשך עשרות שנותיו במקצוע חיבר למעלה משמונים ספרים על מחלות נפשיות, חינוך והורות.

בתור דמות מוערכת שכזו, ישנה חשיבות רבה לדרך שבה רואה הרב טברסקי את הטיפול במגיפה של התמכרות לצפיה בפורנו ודומיה. את הדברים הבאים כתב הרב טברסקי לאחרונה:

"אני מאמין שבדורנו, הסכנה הגדולה ביותר הקיימת היא החשיפה לתכנים בלתי נאותים. המגיפה הזאת השפיעה על אנשים שלעולם לא היינו מאמינים שהם נמצאים בסכנה לכך: בחורי ישיבות, אברכי כולל ויהודים חרדים מאוד. הפגע הזה הורס ומחריב את האידישקייט של אותם יהודים לחלוטין, והקורבנות מכך הן המשפחות שנהרסו והילדים המסכנים שסובלים.

אבל בכל דור אלוקים ברוב רחמיו שולח לעולם מישהו שתפקידו לדאוג להמשך קיום היהדות, כפי שהיה בדורו של הבעל שם טוב עם ייסוד תנועת החסידות, רבי ישראל סלנטר עם ייסוד תנועת המוסר, והחפץ חיים עם שמירת הלשון. זכינו זכות גדולה לכך שמספר יהודים מסורים הקימו את ארגון שמור עיניך שתפקידו לעזור ליהודים שנפלו ברשת. אני לוקח חלק בעבודת הקודש של שמור ניניך מאז שנת תשס"ז ותרמתי מאמרים רבים לפרסום, וכן השתתפתי במספר כנסים ומפגשים של הארגון.

הרצאות בנושא שמירת העיניים ושמירת הברית הם בדרך כלל חסרי השפעה כאשר האדם הופך למכור. מהנסיון שלי במשך ארבעים שנותיי כרופא פסיכיאטר אני יכול להעיד שגם שיטות טיפול פסיכולוגיות או גישות פסיכיאטריות הינן חסרות השפעה. הדרך היחידה שעובדת היא באמצעות קבוצת תמיכה, בעיקר מאנשים שבעצמם החלימו מאותו מצב קשה. ארגון שמור עיניך מציע בדיוק את האפשרות הזאת ובכך מאפשר לאלפי יהודים לקבל עזרה שלא היו יכולים לקבל באופן אחר. הארגון הזה הציל אלפים אנשים ובני משפחותיהם. באתר הארגון ישנם מגוון של כלים, ייעוץ, הדרכה ותמיכה עבור אלו שנפגעו ועבור נשותיהם.

בכל שבוע אני מקבל בממוצע חמש פניות בנושא הזה, ולפני שהוקם שמור עיניך לא היה לי לאן לשלוח את הפונים. אחוזי ההצלחה של שמור עיניך הם מדהימים. אני מכיר באופן אישי אנשים רבים שניצלו בזכות שמור עיניך, ואינני מכיר אף דרך אחרת שהצליחה כל כך בהצלת נפשות ומשפחות שלמות כפי שמצליח הארגון הזה.