כ"ח סיון התשע"ז

איך התכנית מרוויחה לי כסף

לא, לא מה שחשבתם, נכון שלהשתמש עולה כסף, אבל לא לזה התכוונתי, בסה"כ אצלי זה היה כסף קטן, מאתיים שקל פה, שלוש מאות שקל שם...

כך היה מעשה, התגלגל לידי איזשהו תיווך שיכולתי להרוויח עליו כמה אלפים טובים, אבל אני לא רציתי לגבות את הכסף, ההסבר שניפקתי לעצמי היה שזה חוסר כנות לקחת את הכסף כי לא אמרתי לאחד מהצדדים שאני יקבל כסף מהתיווך הזה וחשבתי שהוא יחשוב שהשאתי לו עיצה שאינה הוגנת.

רק מה, צריך להתייעץ ולכן פניתי לכוח גדול ממני - הספונסר שלי, הייתי בטוח שהוא ילך איתי יד ביד, מה לא עושים בשביל החלמה, אפילו כסף אני מוכן להפסיד.

וכאן הגיעה ההפתעה, 'מה פתאום, זה כסף כשר וישר, כשאתה תיווכת לו את העניין, הבאת לו משהו לא טוב?' הוא שאל.

'לא, מה פתאום, בחיים לא הייתי דופק אותו'.

'אז הפוך, אתה צריך בשביל ההחלמה שלך לגבות את הכסף ולא להתחבא מאחורי חוסר כנות כביכול...'.

כל כך הרבה פעמים הפסדתי כסף שהגיע לי ביושר רק בגלל פגמי אופי שמנעו ממני ללכת על מה שמגיע לי ולבקש אותו בצורה ישירה, וזה לא מנע ממני להתנהג בחוסר יושר מוצהר בעשרות פעמים אחרות (מחכה לי צעד 9 מורכב ויקר)

וזה לא נגמר שם, למדתי בהחלמה לבקש משכורת שמתאימה לעבודה שאני עובד מבלי לפחד שהבוס יכעס עלי ויפטר אותי, למדתי לא לשלוח את זה במייל אלא לבקש פגישה ולעמוד מולו ולהישיר מבט, ברוגע בשלווה בלי כעס וטינות.

למה נזכרתי היום? כי היום קיבלתי כמה אלפי ש"ח כשכר על התיווך הנ"ל, וזה הציף אותי בשמחה גדולה מעבר לשמחה על הכסף, זה היה מתנה של החלמה ישר מהידיים של אבא.