י"א שבט התשע"ז

בלי התמדה - אין תוצאות

לאחרונה התכתבתי עם חבר מתוסכל מהנפילות שלו. שאלתי אותו האם הוא חשב על הצטרפות לקבוצה של תכנית 12 הצעדים והוא אמר לי שהוא ניסה את זה וזה לא בשבילו. כביקשתי קצת יותר פרטים הוא אמר שהוא הקשיב פעם אחת לקבוצה בצהריים והוא לא הרגיש שום שינוי מהפכני בחיים. הסברתי לו שמה שהוא אומר שקול לאדם שרוצה לעשות דיאטה ולהוריד חמישים קילו, ואומר שהוא כבר ניסה חדר כושר וזה לא בשבילו כיון שהוא הלך פעם אחת וגם אחר כך נשאר שמן...

בקיצור, בלי השקעה והתמדה - אין תוצאות. יש חברים שעצם ההצטרפות לקבוצה גורמת להם שינוי ראשוני והם מרגישים פתאום איזה שחרור גדול, ויש כאלו שההצטרפות עצמה לא עושה להם שום שינוי. גם אלו וגם אלו לא ירוויחו הרבה אם הם לא יתמידו בהשתתפות בקבוצה ויעבדו על עצמם לפי התכנית. לא כולם יכולים להיות בכל יום בקבוצה, אבל כמובן שזה הדבר הרצוי - להשתתף כמה שיותר פעמים ולהתמיד בכך, לפחות בתקופה הראשונה.

התמדה היא לא מצרך שאפשר לקנות במכולת, ולצערנו הוא לא משאב טבעי שנמצא בכמויות גדולות מידי. זה נכון תמיד, ונכון שבעתיים לגבי הבעיה שלנו, כיון שהרבה פעמים אחרי תקופה קצרה של נקיות, אנחנו מתפתים לחשוב ש"כל העסק הזה מאחרינו" ואין לנו יותר צורך בקבוצה ובעבודה עצמית. אבל זאת טעות, והטעות הזאת מובילה אותנו לנפילה. אם אנחנו לא רוצים ללמוד בדרך הקשה אחרי נפילה כואבת נוספת, אנחנו צריכים פשוט להמשיך בהתמדה.