תקוע בצעד השלישי

חבר שאל בפורום:

שלום חברים, אני אסיר תודה על התכנית, הצעדים, הספונסר והקבוצות. כבר יותר מחודש אני עם צעד שלישי ("החלטנו למסור את חיינו ורצוננו להשגחת אלוקים כפי שאנו מבינים אותו"), מבין ולא מבין... מה באמת אני צריך לחשוב.

מרגיש שאני לא עושה את זה כמו שצריך. הצעד כמו שהבנתי בנוי על אמונה בדרגה גבוהה. אשמח לעצה מעשית.

חבר ותיק מגיב:

הספונסר שלי לימד אותי שאני אף פעם לא תקוע היכן שנראה לי שאני תקוע. "השקל" לא נמצא מתחת לפנס.. המחלה שלי ערמומית ומבלבלת, ואחד הדברים שהיא גורמת לי לעשות זה לחפש את הפיתרון במקום הלא נכון.. ככה היא משאיר אותי שלה.. (בדיוק כמו שהלכתי לחפש את ההרגשה הטובה בערימות הזבל..). אני צריך ללכת קצת אחורנית כדי להתבונן בצורה נכונה יותר במציאות שלי..

כך גם בצעדים. כדי לשחרר 'תקיעות' אני צריך לחזור צעד אחד אחורה. במקרה שלך נראה שכדאי לך לחזור לצעד שתיים.. וביתר ספיציפיות, הייתי מנסה לבחון שוב את נושא האמונה.. כמה אתה מאמין שתוכל לחזור לשפיות.. שים לב, שנקודת המוצא היא, שאדם מאמין יפעל בהתאם לאמונתו (אם אני מאמין שבשעה מסויימת בפינת הרחוב יגיע נדיב וייחלק סכום כסף משמעותי לכל מי שיהיה שם, אהיה שם).

כמה מילים ביחס לאמונה עצמה. להאמין שה' יעשה בשבילי עכשיו את כל מה שכל כך ביקשתי ממנו במשך שנים שנים רבות היה אחד האתגרים הגדולים שלי כמכור שומר מצוות. באופן אישי מערכת היחסים שלי עם בורא עולם היתה דבר בעייתי מאוד. פחדתי ממנו, היו לי עליו טרוניות קשות, וכמעט שלא תיקשרנו.. כשהבנתי (בצעד הראשון) שאין לי ברירה, שאם אני רוצה להיות נקי אני חייב אותו, החלטתי להשקיע ביחסים איתו. אז גם הייתי צריך לקבל את ההחלטה המשמעותית ביותר בנוגע ליחסי איתו - אני מתמקד בהנהגות האוהבות והנעימות שלו כלפי ילדיו. היה לי ברור שבכדי להתקרב אליו עליי להניח להנהגות הדין והעונש.

התעכבתי על הנקודה הזו גם בתגובה הזו כי היא קריטית בעיניי. כמכור שרוצה לחיות אחרת הייתי צריך להגיע להבנה שלא סביר שאהיה מוכן להפקיד את עצמי בידיי מי שאינני סומך עליו שיעשה למעני טוב.. גם אם אני ממילא נתון בידיו, איך אוכל לשחרר את אשליית השליטה בחיי ולמסור אותה למי שאני מפחד ממנו ועוין אותו.. התובנה הזו היתה המפתח לשינוי בגישה ההכרחי לצעד השלישי.

הצעה מעשית: נסה למצוא עם הספונסר שלך (במידה ויש לך, ואם אין לך כדאי לך שיהיה לך, מורכב מאו לעשות את זה לבד), את הדרך המתאימה לך לתקשר עם הכוח העליון שלך באופן ישיר ואוהב.