כלי 15 – הפורום

כלי 15 – הפורום

בכלים הקודמים עסקנו בבדידות ובחשיבות של החשיפה בפני אדם נוסף. לעתים מספיק אדם נוסף שיודע על מצבנו, אליו נוכל להתקשר בשעה של קושי והתמודדות, כדי שנעבור גל של תאווה בשלום, אבל לעתים אין די בכך.

עבור חלק מאיתנו, כדי להפסיק את מעגל הקסמים של נפילה-חרטה-אשמה-בושה-נפילה, אנו צריכים קשר עם מגוון גדול יותר של אנשים, ולא סתם אנשים מבינים אלא כאלו שנמצאים במצב דומה לשלנו. אנו צריכים אנשים שישמעו אותנו בזמן קושי ויידעו בדיוק כיצד אנו מרגישים; לא אנשים שיגידו לנו "פשוט תפסיקו", אלא אנשים שיזדהו עם הפיתוי, יידעו להקשיב לנו כשאנו מספרים מה עובר עלינו, ויוכלו לחלוק איתנו את מה שעובד עבורם כאשר הם נמצאים במצב דומה.

לשם כך בדיוק הוקם הפורום של "שמור עיניך". זהו מקום בו אנחנו יכולים לקרוא על התמודדויות של אחרים, לשתף במה שעובר עלינו, לבקש תמיכה, לקבל עזרה, להוריד את מפלס הבושה והאשמה, ואולי חשוב אף יותר מכל זה – לקבל תקווה.

כאשר אנו רואים חברים רבים שמתמודדים עם קשיים דומים לשלנו – אנו מתביישים פחות ומבינים יותר את המצב שלנו. כאשר אנו רואים אנשים אחרים שהיו במצב דומה או גרוע מכך וכיום הם נמצאים במצב טוב – אנו רואים שיש תקווה ויש סיכוי לשנות את המצב.

חשוב לציין שבפורום יש חברים רבים המתמודדים בצורות רבות ומגוונות, ואין שום צורך שנאמץ לעצמנו כל שיטה שאנו קוראים עליה, מבלי לבדוק לעומק את המצב שלנו ומה כדאי לנו ליישם. מטבע הדברים, רוב החברים בפורום "שמור עיניך" הם אלו ההולכים בשיטת "12 הצעדים" (ראה להלן כלי מספר 15), וכל אחד מאיתנו יכול ללמוד מהם רבות, אבל לא בהכרח כולנו זקוקים לשיטה זו. לכן, שים לב כאשר אתם מצטרף לפורום למטרת תמיכה, להתמקד בכך על-ידי כתיבה על עצמך, בקשת עזרה, קריאה על ההתמודדות של אחרים, וכן הלאה.

בפורום יש קטגוריה המתאימה לחברים החדשים המעוניינים להציג את עצמם, שם תקבל בדרך כלל את המשוב הראשון מהחברים הוותיקים יותר, ותוכל להתחיל את הקשר עם הקהילה. לאחר מכן רבים החלו לפרסם מעין יומן מסע בקטגוריה המיועדת לכך, וגם שם ניתן לקבל הרבה תמיכה ועידוד מחברים נוספים, בין אם כאלו שכבר מצאו פתרון לבעייתם, או כאלו שעדיין מחפשים את הפתרון.