למי מיועדת תכנית הצעדים?

מרחב הנפילות הקשורות ביצר המין הוא גדול מאין כמותו. הן מבחינת הכמות, כאשר ישנו אדם שנופל לעתים רחוקות לעומת מי שנופל כל יום ואפילו מספר פעמים ביום, והן מבחינת סוג הנפילות, כאשר יש מי שנופל באוננות, יש מי שנופל בצפייה בפורנוגרפיה ויש מי שהנפילות שלו חמורות מכך והוא כבר חצה את גבול המסך. ישנם גורמים נוספים שמשתנים מאדם לאדם וכמובן שלא ניתן להשוות בחור מתבגר לאדם מבוגר ונשוי, ועוד ועוד. ועל כל אלה – יש להבדיל בין מי שמתמודד עם היצר והמשיכה הטבעית, לבין מי שהגיע למצב של התמכרות לשימוש בפורנו.

התכנית שלנו מיועד למי שהגיע למצב של התמכרות, למי שכבר ניסה הכול, ללא הועיל.

ישנו קו המפריד בין מתמודדים קלים הזקוקים לעזרה, לבין אלו שהכלים הרגילים כבר לא יעזרו להם והם נמצאים בקטגוריה אחרת לגמרי. לסוג ההתמודדות הזה אנחנו קוראים “התמכרות”. במילים פשוטות, אדם מכור הוא אדם שאיבד שליטה, ועל אף שהוא מנסה לגייס את כל כוח הרצון שלו כדי לא להגיע אל אותם מקומות, הוא נכשל פעם אחר פעם. המכור הוא אותו אדם שיש לו את כל הסיבות להפסיק, אבל הוא פשוט לא מצליח, כיוון שדפוס ההתנהגות של ההתמכרות חזק ממנו. הכלים הרגילים, שיכולים לעזור לאדם רגיל, כהתקנת סינון וכדומה, לא מספיקים עבור המכור, מכיוון שהוא תמיד ימצא את הדרך לעקוף את החסימה וליפול.

מי שהגיע למצב של התמכרות עומד מול ההתמודדות חסר אונים. הוא חי חיים כפולים המלאים בכאב, אשמה, בושה וכמובן הרבה הרבה בדידות. כלפי חוץ החיים שלו נראים כאילו הם ממשיכים להתנהל כרגיל, אך מבפנים הוא אכול ומרגיש ריקנות, שנאה עצמית וחוסר תקווה. הוא חי בפחד מפני הרגע שבו ייתפס, המסכה שעל פניו תיקרע וקלונו יתגלה ברבים. המכור הוא זה שכבר ניסה הכול, החל מהפתרונות הטכניים של התקנת סינון, דרך הפתרונות שיש לאנשי המקצוע להציע ובמקרים רבים גם פתרונות דתיים, אבל הוא ממשיך ליפול – נגד רצונו. המכור הוא זה שאחרי כל נפילה מבטיח לעצמו שזאת הפעם האחרונה, אבל לא מצליח לעמוד בהבטחה. במילים אחרות, המכור כבר אינו מתמודד עם יצר הרע רגיל אלא עם בעיה גדולה הרבה יותר מכך, הוא לא סתם נמשך לצפייה במראות לא נאותים אלא מכור לפורנוגרפיה. הוא לא סתם בעל חשק מיני מוגבר אלא חסר אונים מול הכמיהה שלו לפורנו ולהתנהגויות מיניות בעייתיות נוספות.

עבור המכורים, הסיכויים להצליח להפסיק את הנפילות בעזרת כוח הרצון בלבד נמוכים מאוד, וכך גם הדרכים הרגילות של התקנת סינון על המחשב או פיתרונות דתיים. ואם לא די בכך, מסתבר שגם סיכויי ההצלחה של טיפול מקצועי אינם גבוהים כאשר מדובר בהתמכרות. אנשי המקצוע הטובים ביותר עומדים חסרי אונים מול הכוח הסוחף את המכורים בחזרה לנפילות, למרות ההשקעה הרבה בעבודה לפי השיטות הפסיכולוגיות החדשניות ביותר.

התכנית שאנו מציעים היא התכנית בעלת סיכויי ההצלחה הגדולים ביותר – תכנית 12 הצעדים. לפני כשלושים שנים, כמה מכורים בודדים היו הראשונים שהשתמשו בתכנית הזאת כדי להתמודד עם ההתמכרות לנושאים הקשורים לתאווה (החל מאוננות, דרך צפייה בפורנוגרפיה וכלה במצבים גרועים יותר). הם גיששו באפלה כשהם שואלים את עצמם האם זה יכול לעבוד גם עבורם, האם התכנית מתאימה להם, והאם יש להם בכלל סיכוי? בשנים שעברו מאז, הסתבר לשמחתם כי התשובות לכל שאלותיהם היו חיוביות. קבוצות ראשונות של תכנית הצעדים הוקמו בארצות הברית, ולאחר מספר התחלות כושלות הוקמו גם במדינות רבות נוספות, בהן ישראל, אנגליה, קנדה, צרפת ועוד. נכון לכתיבת שורות אלו, מספר החברים בקבוצות השונות של תכנית הצעדים להתמודדות עם שלל ההתנהגויות הקשורות במין, מוערך באלפים רבים, והוא גדל ללא הפסקה. חברים חדשים מצטרפים כל העת, ורבים מאוד מצליחים לעלות על דרך המלך ולקבל את המתנה של הפסקת הנפילות וחיים משוחררים יותר.

אם גם אתה סובל מהבעיה שלנו והגעת למסקנה שאתה חסר אונים מול הנפילות שלך, אנו מזמינים אותך להצטרף אלינו. באתר שלנו תמצא תשובות לשאלות רבות שבוודאי מעסיקות אותך כעת, ואנו מקווים שהן יניחו את דעתך ושבסיום הקריאה תקבל תמונה ברורה על התכנית, כיצד היא פועלת ומה נדרש ממך לעשות כדי להתחיל פרק חדש בחיים, נקי מנפילות.

אם הגעת למסקנה שאין זה המצב שלך ואתה לא במצב של התמכרות, אתה מוזמן להיעזר בתוכנית הדיגיטלית שמיועדת למי שמתמודד אך איננו מכור.

נברך אותך שא-לוהים יהיה אתך בכל דרך שבה תלך.

בחן את עצמך

בדוק איפה אתה על הרצף בין נפילות להתמכרות בעזרת 7 שאלות פשוטות (3 דק'), וקבל המלצות אישיות בדרך שלך לחופש מפורנוגרפיה.

אנונימי

חינמי

מוכח מחקרית

התחל עכשיו

רוצה תמיכה אבל חושש?

רבים רוצים לעשות צעד קטן לפני שהם יחליטו ללכת לקבוצות תמיכה.

מתנדבים מתוך קבוצות 12 הצעדים ישמחו לעשות איתכם שיחת התאמה לתוכנית, לענות על שאלות בנושא, ולפזר את הערפל

כדי שתוכלו להתקדם יותר בקלות לדרך שמתאימה לכם.

מידע נוסף

רוצה להשקיע בשינוי?

מחקרים מראים שהרבה יותר קל ויעיל להפסיק צפייה קבועה בפורנוגרפיה בעזרת כמה כלים ממוקדים.

מה תקבל?

  • תקבל בחינם: תוכנית מקיפה ומקצועית
  • תלמד: לזהות את הגורמים
  • תלמד: לצמצם את האתגר
  • תלמד: להתגבר גם על דחף חזק
  • תקבל בנייה הדרגתית ויציבה של היכולות שלך

כולל בונוסים בשווי מאות דולרים:

מעקב יומי

מדיטציות

סרטונים

דפי עבודה

סטטיסטיקות

הירשם בחינם

חופש מפורנו - לאנשים עסוקים

יצרנו אתגר אימיילים, במיוחד למי שרוצה לעבוד קצר, לעניין, מסודר ומקצועי:

משימה יומית חדשה
העקרונות הכי חשובים
בלי בזבוז זמן
התקדמות מסודרת - מהבסיס למעלה
חינם!
מידע נוסף

חופש מפורנו - לאנשים עסוקים

יצרנו אתגר אימיילים, במיוחד למי שרוצה לעבוד קצר, לעניין, מסודר ומקצועי

משימה יומית חדשה

העקרונות הכי חשובים

בלי בזבוז זמן

התקדמות מסודרת - מהבסיס למעלה

חינם!